Boeken lenen bij de Afhaal Bibliotheek

apr 6, 2020 | 0 Reacties

Nu duidelijk is dat Bibliotheken de deuren voorlopig nog niet kunnen openen, startte de Bibliotheek CultuurPuntAltena afgelopen vrijdag met de Afhaal Bibliotheek.

Leden van de Bibliotheek CultuurPuntAltena kunnen sinds vrijdag 3 april online of telefonisch een aanvraag plaatsen voor boeken, tijdschriften en dvd’s. De ‘bestelling’ wordt op het afgesproken tijdstip door de lener opgehaald bij de Bibliotheekvestiging in Woudrichem. Bij het proces van inpakken van de bestelling en het afhalen daarvan worden de richtlijnen van het RIVM nauwkeurig gevolgd.

Collectie van De Werf
De boeken, tijdschriften en dvd’s die op De Werf in Woudrichem staan kunnen geleend worden. Op de vraag waarom alleen die materialen antwoord directeur Marian van der Wal: ‘In heel Nederland zijn de Bibliotheken gesloten. Daardoor vindt er ook geen transport met materialen tussen Bibliotheken plaats. Onze collectie op De Werf is groot en divers. Op die manier hopen we voor elk wat wils op voorraad te hebben. We hebben natuurlijk ook nog de online Bibliotheek met een ruim aanbod aan

e-books en luisterboeken. Leden van de Bibliotheek hebben toegang tot het volledige aanbod. Sinds kort kunnen ook niet leden van de Bibliotheek een selectie e-books downloaden. Dat is een uitbreiding op onze dienstverlening. Niet leden hebben nu al toegang tot een scala aan gratis luisterboeken.’

Haal buiten naar binnen. Met een boek!
Marian vervolgt: ‘Juist nu het sociale leven ‘stil’ ligt en zoveel mensen noodgedwongen aan huis gekluisterd zijn, laten we onze maatschappelijke betrokkenheid zien. Boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping.’

Meer informatie over de Afhaal Bibliotheek vind je op bibliotheekaltena.nl/afhaalbibliotheek.