Circulaire landbouw in Altena staat provinciaal op de kaart

sep 13, 2020 | 0 Reacties

ALMKERK – Op uitnodiging van stichting Altena Kennispoort bezocht gedeputeerde Elies Lemkes het vleesbedrijf Kolff en een biodiverse akker in Altena.

Tijdens het bezoek heeft men de provincie kennis laten maken met de kracht van Altena die zich in het bijzonder manifesteert in de samenwerking binnen de keten van landbouw en voedsel en hiermee verbonden kwaliteiten van natuur en landschap. De agrariërs in de gemeente Altena tonen met het project Partridge aan dat de productie van voedsel en biodiversiteit uitstekend samen kunnen gaan.

Wethouder Matthijs van Oosten: “Het bundelen van krachten in de circulaire landbouw in Altena is uniek “. Jochem Sloothaak van Brabants Landschap zegt: “Het Partridge project is een van de weinige, er zijn 10 van dit soort projecten bekend in de wereld”. De gedeputeerde van de provincie Noord-Brabant is enthousiast over wat door de agrariërs in Altena bereikt is en kan worden.

Op uitnodiging van stichting Altena Kennispoort bezocht gedeputeerde Elies Lemkes een van de akkers in Altena waar de biodiversiteit goed zichtbaar is. Samen met de gemeente Altena hebben zij op deze manier het unieke karakter van het gebied op de provinciale kaart gezet.