HET TOONTJE SPRENGER ONTBIJT

Vrouw & Altena organiseert op Internationale Vrouwendag
HET TOONTJE SPRENGER ONTBIJT’
ok dit jaar schuiven er op 8 maart weer inspirerende toppers aan bij het Toontje Sprenger ontbijt. Dagvoorzitter Gerda Verhaar Eeuwijk heeft niet alleen een eigen werving- en selectiebureau, maar is ook voorzitter van Coöperatie van Vrouwelijke Ondernemers en van het Landelijk Netwerk Vrouwen in de Sport. Zij gaat in gesprek met de initiatiefnemers van de vacaturebank voor vrouwelijke bestuurders. Gerda vertelt ook over haar eigen ervaringen als bestuurder en interviewt Tineke Abma en Riet de Graaf. Tineke is hoogleraar Participatie & Diversiteit op de afdeling Metamedica en onderzoeksleider in EMGO+, het onderzoeksinstituut voor gezondheid en zorg van het VU Medisch centrum, Universiteit Maastricht en Erasmus Universiteit Rotterdam. Daarnaast is ze lid van de Raad van Toezicht van zorginstelling Cordaan en Stichting Antes en commissaris van Stichting Humanitas in Rotterdam. Riet de Graaf heeft samen met haar man een prachtig bedrijf in Nieuwendijk opgebouwd en is sinds 2011 voorzitter van de Landelijke Vakgroep LTO Paardenhouderij. Uiteraard is er tussen het programma door nog voldoende tijd om bij te praten met elkaar en te netwerken. Ook wordt weer een lokale politica in het zonnetje gezet door Hannie Visser-Kieboom. Zij is de initiatiefneemster van de Toontje Sprenger Pluim die jaarlijks wordt uitgereikt aan een vrouw die politiek haar sporen heeft verdiend.
Wie

Ondernemende, ambitieuze en/of politiek actieve vrouwen
uit het Land van Heusden en Altena en daarbuiten

Wat
Inspirerend ontbijten ter ere van Internationale Vrouwendag

Wanneer
Dinsdag 8 maart 2016 van 07.30 tot 10.00 uur

Waar
Fort Altena – Tol 8, 4251 PX – te Werkendam

12,50 euro p.p. te betalen bij Fort Altena
Erbij zijn?
Je bent van harte uitgenodigd om bij de feestelijke uitreiking te zijn. Net als vorig jaar wordt de prijs uitgereikt tijdens een ontbijt. Wil je deze dag fris beginnen op Fort Altena met andere ondernemende vrouwen en interessante sprekers?
Aanmelden kan via vrouwenaltena2015@gmail.com

De Toontje Sprenger Pluim is vernoemd naar het eerste vrouwelijke raadslid in Altena:
Toontje Sprenger. Zij kwam in 1939 in de raad voor de Liberale Staatspartij.
Met de prijs wil Hannie Visser-Kieboom vrouwen stimuleren om politiek actief te zijn.