Het VVV Altena Biesbosch viert hun 10 jarig jubileum

`Wat mooi om de start hiervan te vieren met de opening van de ‘Pluk- en Picknickroute`

Vorig jaar bracht ik Jan van wandelvereniging de Vrijbuiters in contact met Daphne van Hekken en Lizzy van Pelt van het VVV Biesbosch Linie

Dit is nu precies waar Kennispoort mee bezig is in Altena. Verbindingen tot stand brengen die leiden tot mooie samenwerkingen. En dit is weer een hele mooie samenwerking geworden.

Wandelroutes die heel aantrekkelijk zijn voor de inwoners van Altena, daarnaast voor de gasten die ons interessante rivierengebied komen bezoeken en kunnen genieten van een gebied waar de flow van de dag verweven is met de omgeving die rust en ruimte uitstraalt.

Wandelen voor een moment van bezinning en ontmoeten. In combinatie met cultuur- en natuur historische plekken zoals voor het grote publiek onze paradepaardjes de Hollandse Waterlinie, de Biesbosch en met het voetveer van Woudrichem naar Slot Loevestein.

Maar wie net iets verder kijkt ziet ook onze verborgen schatten.

De rivierduinen waar het in de zomer heerlijk rustig toeven is, of  wandelen door het Europese patrijzenproject in Sleeuwijk, genieten van onze grote wulpen populatie bij de brug van Heudsden,  de eigentijdse ontwikkelingen op het boerenland die zorgen voor meer biodiversiteit, zodat je iedere keer weer spontaan verrast wordt.

Je kunt je laten ontzorgen door een picknickmand te laten bezorgen op de plek en met de inhoud die jij wilt. Je laten verrassen door de plaatselijke horeca. Afspraken maken voor een bakkie bij de boer met een rondleiding is in wording. En niet te vergeten, deze wandelroutes zijn ook nog eens slim verweven met de verschillende fietsroutes in dit gebied

Mooie recreatieve ontwikkelingen die bij onze omgeving en cultuur passen.

Jan super bedankt voor je enthousiasme om hieraan mee te werken en om ons ook de niet geplaveide paden te laten bewandelen .

Daphne en Lizzy jullie hebben een pluim verdiend om in de termen van Hannie Visser te blijven.

Bekijk de plukroute:

Geschreven door: Fientje Bax