Initiatieven

Altena vrouwen in bestuur

De missie van Altena Vrouwen in Besturen is om vrouwen zo breed mogelijk te enthousiasmeren om bestuurlijke verantwoordelijkheid te nemen in de maatschappij. Wij zijn blijvend op zoek naar vrouwen uit het Land van Altena, die het verschil kunnen en willen maken in besturen van verenigingen, in de politiek, in raden van advies of als commissaris. Gedacht wordt aan vrouwen, die al in besturen plaats hebben genomen ‘ongeschoold en/ of geschoold’ en aan vrouwen, die nog geen bestuurlijke ervaringen hebben, maar wel willen onderzoeken of zij die ambitie hebben.

AltenaWerkt

Altena zit vol met kansen voor jonge ambitieuze mensen. AltenaWerkt brengt jonge mensen, die op zoek zijn naar een baan of een bijbaan samen met lokale bedrijven. Op AltenaWerkt.nl vind je de leukste bijbaantjes, vakantiewerk, stages en vacatures.

Beleef Altena

Op Beleef Altena vind je de beste verhalen, filmpjes en interviews uit de regio Altena. Een team van enthousiaste jonge mensen zorgt er wekelijks voor dat de websites en social media gevuld wordt met nieuwe content. Door onze nauwe samenwerking met andere lokale media kunnen wij jou altijd de leukste content geven. Beleef Altena is altijd op zoek naar nieuwe content. Heb je een leuk verhaal, filmpjes of andere leuke content dan kun je die altijd naar ons doorsturen. Wij delen graag jouw verhaal met Altena.

Vrouw en Altena

Ben jij een vrouw en werk of woon je in Altena? Ben jij geïnteresseerd in inspirerende verhalen van andere vrouwen of heb je zelf zo’n verhaal te vertellen? Dan is het netwerk van Vrouw & Altena echt iets voor jou! Wij zijn ervan overtuigd dat we mooie dingen tot stand kunnen brengen in ons persoonlijke en zakelijke leven als we onze energie samen brengen en verbindingen leggen. Zo worden talenten zichtbaar en worden kansen omgezet in daden.

Altena Talent

Dé plek waar je jonge hoogopgeleide starters uit de regio kennis laat maken met jouw bedrijf. De voorbereidingen zijn al in volle gang, want vanaf februari 2021 gaat het traineeprogramma al van start. Tijdens dit programma doen starters werkervaring op bij drie verschillende bedrijven in Altena.
Zo zet je niet alleen je bedrijf op de kaart bij deze doelgroep, maar vind je ook de perfecte aanvulling en frisse blik voor jouw organisatie.

CHIEF & Marianne Vos

CHIEF is een concept, dat al wat verder is ontwikkeld. Hierbij ligt de gedachte aan een fysieke vormgeving al duidelijk op tafel met een businessplan en een meerjarenbegroting. Het MVE heeft dat nog niet; het is een verzameling ideeën die verder gaan dan het opzetten van een Marianne Vos Museum. Beide partijen hebben zich gecommitteerd aan het voornemen te komen tot een onderzoek naar duurzame samenwerking in een Experience Center over gezonde levensstijl met voeding en beweging als centrale thema’s.  ook de gemeente Altena en Kennispoort Altena zijn vertegenwoordigd.

Familiebedrijven “Kracht van Altena”

Altena is rijk aan succesvolle familiebedrijven die het rentmeesterschap hoog in het vaandel hebben staan. Het is dan ook zeer begrijpelijk dat een grote groep van deze familiebedrijven nu de handen ineen heeft geslagen om een bijdrage te leveren aan het duurzaam produceren en consumeren. Daarom is het gezamenlijke manifest geschreven en worden zo veel familiebedrijven in dit boek beschreven. Niet als naslagwerk, dat past niet bij Altena.

Samenwerkend ALTENA

Resultaat

Na twee jaar en vele gesprekken staat het Ondernemershuis Altena   https://ondernemershuisaltena.nl/

Kennisevent FoodPrint

Stichting Altena Kennispoort neemt  in het kader van dit themajaar het initiatief een aantal activiteiten te verbinden en ondersteunen. Daarnaast organiseert ze op vrijdag 21 september 2018 het evenement ‘Van FoodPrint naar FootPrint’. Dit in samenwerking met de drie gemeenten Aalburg, Werkendam en Woudrichem, Rabobank Altena, Bedrijvenkring Altena, Regio West Brabant.

Digitalisering & Robotisering

Stichting Altena Kennispoortorgaiseerde in samenwerking met Rabobank Altena en de WMI een kennisevent over robotisering en digitalisering.