Internationale bakkersschool in Wijk en Aalburg

sep 2, 2018 | 0 Reacties

In op maat naar het Kennisevent ‘Van FoodPrint naar FootPrint’ schrijven we artikelen en maken we filmpjes over bedrijven, onderwijsinstellingen en maatschappelijke organisaties.

Internationale bakkersschool in Wijk en Aalburg

Nog even en de deur van bakkerij Gerard en Suus gaat open voor een groep internationale bakkers die afreist naar Wijk en Aalburg om de fijne kneepjes van het biologisch bakken te leren van Gerard Hardeman.

Het idee is van hem, maar de organisatie is in handen van Corianne Vos. Ze liet een mooie functie in de zorg schieten om haar hart te volgen en het verhaal over biologisch brood (internationaal) uit te dragen.

Corianne: “Mijn hart ligt hier in de zaak waar ik als jong meisje een bijbaantje had. Toen Gerard mij vroeg te helpen om zijn droom te realiseren, hoefde ik niet lang na te denken. Ik ben gek van brood en zo’n school bestaat nog nergens. De Dutch Organic Baking School gaat in september van start en we hebben onze twaalf cursisten al bijna bij elkaar.”

Het idee ontstond tijdens een seminar over de toekomst van bakken waar Gerard en Corianne zich realiseerden dat er bij bakkerij Gerard en Suus al twintig jaar zo werd gewerkt. “We gaven al workshops, maar daar waren deelnemers vooral toeschouwers. Op onze school moet iedereen tussen de theorie door met de handen in het deeg. We gaan twee- tot driedaagse cursussen geven, maar kunnen ook op maat werken.  Bang om onze kennis te delen zijn we niet. Geef iedereen hetzelfde recept en iedereen maakt een ander brood. Dat komt door de kracht van de natuur.”

www.facebook.com/DutchOrganicBakingSchool

Inschrijven Kennisevent  https://www.stichting-altena-kennispoort.nl/foodprint/