Stichting Charis

okt 2, 2015

Ondersteuning Stichting Charis namens Stichting Altena Kennispoort en de volledige groep ‘Studiereis Roemenië’

Halverwege de middag gaan we op bezoek bij Yvonne en Marien Kroon van Stichting Charis, zij vertellen over hun werk voor de Roma’s al meer dan 15 jaar. Wij zien en ondervinden hun betrokkenheid bij deze minderheidsgroep, die vaak onder erbarmelijke omstandigheden leven. Diep onder de indruk vertrekken wij. ’s Avonds aan tafel besluiten we met z’n allen Marien en Yvonne te steunen, er worden toezeggingen gedaan voor het fantastische bedrag van 8.200 euro. Dit typeert onze streek. We formaliseren onze donatie.
De donatie is bestemd voor de continuering en verbetering van de gezondheidszorg en het onderwijs. Het zijn juist de vaste lasten waar we een bijdrage aan willen geven. Medewerkers voor onderwijs en gezondheidszorg is essentieel voor het lange termijn succes van het project. Uiteraard naast de passie, inzet en bezieling van jullie zelf.

Stichting Charis-kleinMinderheidsgroepen zoals de Roma’s worden niet extra ondersteund door de lokale en landelijke overheid, zelfs niet door de EU. Bij de EU staat het al sinds 2004 op de to do list maar daadwerkelijk gebeurt er niets. Ideeën: Maak een speciale kleinverpakking voor bloemen, die zigeuners ’s avonds kunnen verkopen in uitgangscentra van Cluj. Niet alleen de bloemen, maar ook de organisatie en alles wat daar bij hoort om kleinschalig deze mensen hun eigen inkomsten te laten verdienen.