Studieloopbaan Interviews

Voor het platform BeleefA interviewen wij jongeren om beter in beeld te krijgen welke – en waarom zij hun studierichting gekozen hebben. Waar zij naartoe gaan voor hun vervolgstudie en of zij denken weer terug te keren naar de regio waar zij zijn opgegroeid. Daarnaast bieden wij hen jaarlijks het platform BeleefA aan om te vertellen over hun ontwikkeling, door het maken van een filmpje/vlog of weer een interview. Om anderen te inspireren naar de zoektocht voor een opleiding die bij je past. De eerste jongeren zijn geïnterviewd door Paul van der Pol, ex schooldecaan en docent geschiedenis, in samenwerking met docent en stagecoördinator Erica Timmermans van het Prinsentuin in Andel.

Bekijk alle interviews hier:

—————————

Het Prinsentuin is een vmbo school waar je kunt leren in de praktijk, op zoek naar je talenten en welk beroep daarbij hoort. Met je vmbo-diploma kun je naar het mbo of havo: dat ligt er maar net aan welke vakken je op het vmbo hebt gevolgd en in welke leerweg je examen hebt gedaan. https://www.prinsentuinandel.nl/home/

Het platform Beleef Altena is een initiatief van Stichting Altena Kennispoort voortgekomen uit één van de icoonprojecten vanuit de koker van Vrouw & Altena. Het wordt vormgegeven door studenten en het laat jongeren zien hoeveel kansen er liggen in Altena op het gebied van werkgelegenheid, recreatie en wonen op het platteland.