Subsidie van ministerie voor duurzame maatregelen

mrt 17, 2020 | 0 Reacties

Altena krijgt 116.200 euro van het ministerie van Binnenlandse Zaken voor duurzame maatregelen in de gemeente. Denk hierbij onder andere aan energiespreekuren of het inzetten van energiecoaches.

Het geld komt uit de Regeling Reductie Energiegebruik (RRE). Dit is een stimuleringssubsidie om huiseigenaren te helpen energie te besparen. Met dit budget kunnen gemeenten projecten opzetten om huiseigenaren te stimuleren energiebesparende maatregelen te nemen.

Altena Woont Slim

De plannen worden momenteel verder uitgewerkt in samenwerking met Stichting Duurzaam Stoer, die onder meer het duurzaamheidsloket van de gemeente beheert. Stichting Stoer voert daarna de acties uit onder de paraplu van de gemeentelijke energiebesparingsaanpak ‘Altena Woont Slim’. Het gaat bijvoorbeeld energiespreekuren, inzet van energiecoaches, buurtbijeenkomsten en korting op energiebesparende producten.