Het toontje Sprenger Ontbijt

Vrouw en Altena organiseert op Internationale Vrouwendag het Toontje Sprenger ontbijt. Ook dit jaar schuiven er op 8 maart weer inspirerende toppers aan bij het Toontje Sprenger ontbijt.

Dagvoorzitter Aveline Dijkman is eigenaar van DATcoaching en coacht o.a. namens Schouten & Nelissen professionals. Ze is ook supervisor/opleider van coaches. Daarnaast is het prachtige boek ‘Goud’ van haar hand en is zij actief geweest bij het traject van de visiegroepen van de samenwerkende gemeenten in Altena. Naast haar werk is ze mantelzorger.

Zij gaat in gesprek met en geeft het woord aan 2 vrouwen met een heel andere achtergrond, een zeer boeiende:

unnamed (2)

Madeleine van Toorenburg
Madeleine van Toorenburg, kamerlid voor het CDA en ook nu weer kandidaat (op plek 5) voor de komende kamerperiode, is in 2007 met een goed gevulde rugzak de politieke arena in gewandeld. Gedurende ruim 20 jaar heeft ze, na haar rechtenstudie, (onder meer) werkervaring opgedaan binnen de universitaire wereld (onderzoek en onderwijs), de advocatuur, het gevangeniswezen (mannen, vrouwen en jeugd), de VN (in Kosovo) en de justitiële jeugdzorg. In die periode heeft ze goed zicht gekregen op verschillende maatschappelijke thema’s in de praktijk en die kennis en ervaring ervaart ze als bijzonder nuttig voor haar Kamerwerk.

Kortom, een spreker aan het ontbijt met wie over meerdere zeer relevante onderwerpen een geanimeerd gesprek kan worden!

unnamed (3)

Brenda Cijffers-Rovers
Brenda Cijffers-Rovers is na haar studie Middeleeuwse Geschiedenis via de opleiding informatiemanagement ‘in de IT’ terecht gekomen. Haar doel is om over 10 jaar CIO te zijn, vanuit haar huidige functie als senior IT project manager bij Ordina. Als eerste grote stap heeft zij in 2016 haar MBA opleiding afgerond aan TIAS te Tilburg. Hoe zij deze ambitie combineert met haar rol als mantelzorger, moeder van 3 kinderen en vrouw van? Ze neemt je mee in haar verhaal.