Vrouwen in debat in Xinix tijdens Internationale Vrouwendag

Op 8 maart is het precies 100 jaar geleden dat vrouwen in Nederland kiesrecht kregen. Voor Dianne van Gammeren en Hannie Visser-Kieboom een mooie aanleiding om prominente vrouwen uit Altena te vragen wat zij vinden dat vrouwen de afgelopen 100 jaar hebben bereikt en welke kansen en uitdagingen er nog in Altena liggen. Hennie Schermers (ChristenUnie, directeur CBS Waardhuizen), Marjolijn Wilschut (directeur Trema), Wendy van Ooijen (CDA, directeur CNS d’Uylenborch en Annette van der Werf (gemeentesecretaris Altena) gaan in Poppodium Xinix Nieuwendijk het gesprek met elkaar aan.

Dianne van Gammeren en Hannie Visser-Kieboom gaven gehoor aan een oproep van Vrouw & Altena aan de achterban om een event te organiseren rondom een actueel maatschappelijk thema. Traditiegetrouw wordt rond Internationale Vrouwendag jaarlijks door Hannie Visser-Kieboom de Toontje Sprenger Pluim uitgereikt aan een vrouw die zich het afgelopen jaar heeft onderscheiden op het gebied van politiek. Vorig jaar nam landbouwminster Carola Schouten, voormalig boerendochter uit Altena, de prijs in ontvangst. De avond wordt feestelijk afgerond met een optreden van singer/songwriter Kris Delmhorst uit New York. Zij treedt op in het kader van het Xinix Rootscafé.

Bekijk het artikel over dit afgelopen evenement hier:

2019 elfde toontje sprengerpluim