Initiatieven

Stichting Altena Kennispoort steunt en organiseert verschillende evenementen en projecten. Veel van de initiatieven zetten we op in samenwerking met onze partners. Voor het laatste nieuws over de initiatieven kunt u naar de pagina nieuws gaan.

Familiebedrijven "Kracht van Altena"

Altena is rijk aan succesvolle familiebedrijven die het rentmeesterschap hoog in het vaandel hebben staan. Het is dan ook zeer begrijpelijk dat een grote groep van deze familiebedrijven nu de handen ineen heeft geslagen om een bijdrage te leveren aan het duurzaam produceren en consumeren. Daarom is het gezamenlijke manifest geschreven en worden zo veel familiebedrijven in dit boek beschreven. Niet als naslagwerk, dat past niet bij Altena. Maar als werkdocument en als teken dat de mensen, ondernemers en families van Altena ook in de toekomst voor elkaar en hun omgeving blijven zorgen. Dat past bij Altena en zal een voorbeeld dienen te zijn voor de rest van Nederland en de wereld.

Beleef Altena

Op Beleef Altena vind je de beste verhalen, filmpjes en interviews uit de regio Altena. Een team van enthousiaste jonge mensen zorgt er wekelijks voor dat de websites en social media gevuld wordt met nieuwe content. Door onze nauwe samenwerking met andere lokale media kunnen wij jou altijd de leukste content geven. Beleef Altena is altijd opzoek naar nieuwe content. Heb je een leuk verhaal, filmpjes of andere leuke content dan kun je die altijd naar ons doorsturen. Wij delen graag jouw verhaal met Altena.

Altena Werkt

Altena zit vol met kansen voor jonge ambitieuze mensen. AltenaWerkt brengt jonge mensen die opzoek zijn naar een baan of een bijbaan samen met lokale bedrijven. Op AltenaWerkt.nl vind je de leukste bijbaantjes, vakantiewerk, stages en vacatures.

Vrouw & Altena

Ben jij een vrouw en werk of woon je in Altena? Ben jij geïnteresseerd in inspirerende verhalen van andere vrouwen of heb je zelf zo’n verhaal te vertellen? Dan is het netwerk van Vrouw & Altena echt iets voor jou! Wij zijn ervan overtuigd dat we mooie dingen tot stand kunnen brengen in ons persoonlijke en zakelijke leven als we onze energie samen brengen en verbindingen leggen. Zo worden talenten zichtbaar en worden kansen omgezet in daden.

Samenwerkend ALTENA

Stichting B2B-platform Ondernemend Altena en Bedrijven Kring Altena (BKA) gingen onlangs met elkaar de zoektocht aan naar een regiobrede samenwerking met Altena 2019 in het vooruitzicht. Het spontane collectief kende twee pijlers: enthousiasme en eenvoud. Geen ingewikkelde constructies, maar enkel samenwerken waar zinvol. Niet omdat het ‘moet’, maar omdat de meerwaarde gezien wordt, samenwerken positief is en rendement oplevert.

Kennisevent FoodPrint

Stichting Altena Kennispoort neemt  in het kader van dit themajaar het initiatief een aantal activiteiten te verbinden en ondersteunen. Daarnaast organiseert ze op vrijdag 21 september 2018 het evenement ‘Van FoodPrint naar FootPrint’. Dit in samenwerking met de drie gemeenten Aalburg, Werkendam en Woudrichem, Rabobank Altena, Bedrijvenkring Altena, Regio West Brabant.

De doelen van het jaarprogramma van Altena Kennispoort zijn verbinden, samenwerken, kennis delen en het zichtbaar maken van de regio. Met een focus op food, handel, technologie en duurzaam transport. De innovaties binnen deze sectoren en de potentiële internationale mogelijkheden. Zo ook tracht zij de kloof tussen onderwijs en arbeidsmarkt te verkleinen.

Met het event en de aanloopactiviteiten er naar toe wil Altena Kennispoort laten zien dat de regio Altena veel te bieden heeft. Door haar centrale ligging en goede ontsluiting is het de “poort van Brabant” naar Holland, Midden Nederland en naar het Duitse achterland.  Zowel voor de weg- als het watertransport.

Kennisevent Digitalisering & Robotisering

Stichting Altena Kennispoortorgaiseerde in samenwerking met Rabobank Altena en de WMI een kennisevent over robotisering en digitalisering.